מה חשוב לבדוק לפני כניסה לבית חדש?

כניסה לדירה חדשהבדיקה איכותית של הבית תסייע לכם למנוע עוגמת נפש בהמשך

מעבר דירה הוא אירוע חשוב ומרגש, אך הוא גוזל הרבה מאוד משאבים מהאנשים שעוברים. טיפול בתקלות בדירה לאחר המעבר הוא דבר מעיק ומטריד, ולמרבה הצער מדובר בדבר נפוץ למדי. על מנת לוודא שאתם נכנסים לדירה בה כל החלקים תקינים, מהקירות ועד למערכת החשמל, חשוב מאוד לבצע בדיקה מקיפה של הבית באופן עצמאי וגם בסיוע של אנשי מקצוע. בדיקה כזו יכולה להשפיע בצורה משמעותית ביותר על איכות החיים שלכם בבית לאחר הכניסה אליו. בנוסף, היא מאפשרת לבעל הדירה או לקבלן לתקן את כל התקלות מספיק זמן לפני שאתם נכנסים ובזכות כך תזכו לכניסה חלקה ונטולת דאגות לביתכם החדר.

אילו דברים חשוב לבדוק לפני המעבר?

יש כמה חלקים ששווה לבדוק לפני כניסה לבית חדש ולפני שעוברים אליו:

  • בדיקת אינסטלציה וצנרת – חשוב מאוד למנוע בעיות עתידיות בצנרת של הבית החדש כיוון שהן מטרידות ביותר וגוזלות כסף רב בטיפול בהן. הדרך הטובה ביותר למניעת תקלות אינסטלציה היא הזמנה של אינסטלטור מוסמך לפני המעבר לדירה החדשה. לאינסטלטור יש כלים מיוחדים שמאפשרים לאתר נזילות נסתרות. בנוסף, הוא יכול לבדוק את מצב הצנרת ולתקן אזורים שמועדים לפורענות. בדיקה כזו יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים על טיפול בבעיות בצנרת בעתיד.
  • הצבע בקירות – בדרך כלל במסגרת חוזה השנייה או השכירות של הדירה יופיע סעיף שקובע שהדירה צריכה להיות מסוידת למשעי בכל חלקיה. לפני המעבר חשוב לוודא שסעיף זה אכן התבצע לפני המעבר שלכם, כיוון שאם הוא לא בוצע אתם תצטרכו לדאוג לסיוד בעצמכם. ניתן לבדוק את מצב הצבע בקירות באופן עצמאי על ידי התבוננות מקיפה בכל הקירות בבית.
  • מצב מערכת החשמל – תקלות חשמל, בדומה לתקלות אינסטלציה, הן בעייתיות מאוד וגם עשויות לגרום לבזבוז רב של כסף. חשוב מאוד לדאוג שמערכת החשמל בדירה החדשה היא תקינה לחלוטין. ניתן לוודא שהמערכת תקינה על ידי הזמנת חשמלאי מוסמך לדירה, שיבצע בדיקה מקצועית לפני המעבר אליה.
  • חלונות ודלתות – מומלץ לבדוק באופן עצמאי את החלונות והדלתות בבית ולוודא שמנגנוני הפתיחה והסגירה שלהם תקינים. בדיקה יסודית לפני המעבר תאפשר לקבלן או לבעל הדירה די זמן לתיקון של כל הבעיות.

 

אל תסתמכו רק על עצמכם – חשוב להזמין אנשי מקצוע

הבדיקה של הבית החדש לפני המעבר אליו היא חשובה מאוד, שכן היא תאפשר לכם לחיות בבית שתקין מכל הבחינות, ללא דאגות מיותרות. כפי שניתן להבין, ישנם תחומים בהם חשוב להזמין אנשי מקצוע כמו אינסטלטור או חשמלאי כיוון שרק הם יכולים לבדוק את החלק הרלוונטי באופן מקצועי, ולזהות תקלות שלא ניתן לראות בעין. אם תבצעו בדיקה ראשונית בעצמכם ולאחר מכן תזמינו אנשי מקצוע, תוכלו לזהות את כל הבעיות בצורה יסודית ובזמן.

לקריאה נוספת: המדריך המלא למעבר דירה מוצלח

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *