שיטות איחסון שונות

כל אחד מאיתנו לפעמים צריך מקום בבית/בדירה לאחסן ציוד שכן לא הכל בשימוש יומיומי. אך איפה נאחסן את הציוד? איך נארוז אותו שישמר לאורך השנים ואיך נאחסן בצורה שיתפוס מינימום מקום? לכל השאלות ועוד במאמר הבא.

איפה אפשר לאחסן ציוד?

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא היכן בכלל אפשר לאחסן את הציוד. לפני שנדבר על שיטות אחסון ועל הדרך בה יש לאחסן, חשוב להבין איפה האחסון באופן כללי יכול להיות, במחסן הגינה שלכם, במחסן בבניין או במקום אחסון חיצוני.
כמובן שיש יתרונות וחסרונות לכל אחסון, אך בסופו של דבר הבחירה הכי טובה תהיה אינדיבידואלית לכל אחד והוא צריך לשקול היטב מה מתאפשר לו ומה הכי כדאי. למשל, אחסנה במחסן גינה תהיה ממש בחצר הביתית שלכם והנגישות היה מושלמת. עם זאת יש בעיות בטיחות שלא יהיו לחברת אחסון חיצונית, כאשר בה גם אין צורך בתחזוקה.

איך אורזים את הציוד?

אחרי שהבנו איפה אפשר לאחסן את הציוד צריך להבין כיצד מאחסנים אותו. בין אם בחרתם לאחסן את תכולת הבית שלכם אצלכם בחצר במחסן גינה ייעודי ובין אם בחרתם בחברת אחסון חיצונית, האחסון יתבצע עם מגוון רחב של חומרי אריזה שיכולים לשמור על הציוד ברמה הכי טובה שיש. למשל, יש אריזות שנוגדות לחות וכך מוצרים שרגישים מאוד ללחות יישמרו היטב. יחד עם זאת יש אריזות ציוד שמתאימות לפריטים שבירים מאוד כמו למשל ניילון בועות אוויר, בוטני קלקר או בדים מסוימים שישמרו על הפריטים מכל חבלה שהיא במידה רבה.

חשוב לנסות לחסוך במקום

אחסנה טובה היא אחסנה יעילה וזה אומר שיש צורך לחסוך במקום כמה שניתן. אולי נראה לכם קשה מאוד להבין כיצד במחסן הקטן שיש לכם בבית אפשר לאחסן פריטים רבים אך כאשר המחסן יהיה מלא במדפים השאלה הזו תהיה הרבה פחות רלוונטית. אחסון במדפים הוא האחסון הטוב ביותר שיש כי הוא מנצל אתה גובה של המחסן. יתרה מכך, הוא יכול להתאים לכל פריט ופריט כך שאם יש לכם מדפים מודולריים אתם יכולים לשנות את הגובה בין מדף למדף וכך לאחסן פריטים גבוהים יותר או פריטים קטנים ורבים יותר. החיסכון במקום גם מספר מאוד את הנגישות של המקום.

מה לגבי תנאי האקלים במקום?

הטמפ' במקום יכולה להיות בעייתית מאוד עבור פריטים רבים ובמצב כזה יכול להיות שהם ייהרסו במידה ניכרת עד שלא יהיו שימושיים. זה יכול לקרות גם לרהיטים יחסית חזקים ולא רק למוצרי חשמל או פריטי אלקטרוניקה. הפריטים במחסן יכולים להיות הרבה יותר מוגנים כאשר תהיה מערכת בקרת אקלים במקום כאשר יש לה חיישנים מתאימים שלמעשה יורידו את רמתה לחות או יעלו אותה בהתאם, כנ"ל לגבי הטמפ'. כך התנאים יישמרו באופן מושלם עד אשר יהיה צורך להוציא את הפריטים מהאחסון, כאשר מערכת כזו מונעת נזקים חמורים מאוד בשל תנאי הסביבה המשתנים ללא הרף.

אחסנה - שיטות איחסון שונות

אל תשכחו שיהיה אחסון בטוח

כדי שאחסנה תהיה טובה היא צריכה להיות גם בטוחה כאשר הבטיחות בשלב זה לא מצוינת בגלל האקלים אלא דווקא בגלל נזקי האדם. גניבות של ציוד יכולות להיות הרבה יותר משתלמות כאשר מדובר באזור מחסנים ולכן דווקא אזורי אחסנה אלו צריכים להיות מאובטחים 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע. כאשר הם לא יהיו מאובטחים סביר להניח שפריצות יגיעו בסופו של דבר, ולכן יש צורך לספק אחריות על כל מה שמאוחסן לטובת הלקוח.

לקריאה נוספת: הובלות בצפון מה צריך לבדוק לפני

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *