פעולות קטנות שיש לעשות כאשר עוברים דירה

אחרי מעבר דירהמעבר דירה הוא רגע מרגש, לא רק למי שזאת הפעם הראשונה בשבילו

כמה חיכיתם לרגע הזה, כמה חסכתם, כמה התעסקתם עם מתווכים, משכירים ובעלי דירה פוטנציאלים. ובקיצור – הגיע הזמן לעבור דירה. מעבר דירה הוא רגע כזה שנצרב בזיכרון לעולמים. או לפחות עד המעבר הבא. לא משנה אם זו הפעם הראשונה שאתם עוברים דירה, לא משנה אם אתם עוברים לגור עם בן הזוג או עם שותפים, אם אתם עוברים כי יש צורך בהרחבת מרחב המחייה או שסתם בא לכם שינוי מרענן, מעבר דירה הוא תמיד רגע מרגש. התרגשות ופחד, שמחה מהולה בעצב, עצבנות וכמיהה, כל אלו הם רגשות שמלווים את כולנו במהלך התקופה מלאת השינויים שמתלווה ומלווה את מעבר הדירה. לעיתים, הרגשות המעורבים הללו גורמים לנו לשכוח, שמעבר דירה כמו כל פרק בחיינו דורש תכנית עבודה, עם "צ'ק ליסט" מסודר, לבל נשכח דבר מה, שבלעדיו המעבר לא יהיה מושלם.

שתי דוגמאות לפעולות קטנות שכדאי לעשות כאשר עוברים דירה

  • שינוי כתובת בתעודת הזהות – לכאורה, פרט שולי. יש שלא יבינו למה זה באמת חשוב שבתעודת הזהות נירשם במקום המגורים החדש שלנו. אז זהו, ששינוי כתובת בתעודת הזהות היא יותר מאשר העברת כלל החשבונות והדיוור לכתובתכם החדשה. דוגמא מצוינת לכך היא עניין החניה בעיר. רשויות ערים רבות מתנות קבלת תו חניה אזורי במגורים באותו אזור. הדרך היחידה שלכם להוכיח מעל לכל ספק כי אתם אכן גרים באותו אזור היא לשנות את הכתובת בתעודת הזהות.
  • שכפול מפתחות לכל הדלתות בדירה – בין אם הדירה חדשה מהניילונים ובין אם אתם בסך הכל מחליפים דיירים אחרים בדירתכם החדשה, סביר שתקבלו מבעל הדירה (אם במקרה יצא ולא אתם הם בעלי הדירה) מפתח אחד לדירה. שכפול מפתחות לדירה החדשה, לדלת הכניסה אך גם לדלתות מרפסות, יציאה לחצר ואף לדלתות הבית הפנימיות, הוא נושא שמומלץ לחשוב עליו טרם המעבר. אז נכון, לא יקרה כלום אם תעברו כאשר ברשותכם מפתח אחד בלבד ותוך כדי הימים הראשונים בדירה תלכו לשכפל מפתחות, אך חשבו עד כמה נוח זה יהיה אם תקדימו ותשכפלו מפתחות לדירה החדשה לפני הכניסה לדירה? תודו שלא הרהרתם בזה עד כה.

נתבו את מעבר הדירה לכיוון הנכון

רבות הן הפעולות שיש לחשוב עליהן טרם מעבר דירה וקצרה היריעה מלהכיל את כולן במאמר קצר זה. המסר שאתם צריכים לצאת איתו עם סיום הקריאה הוא שחשיבה מקדימה על הפרטים, מהגדולים והמשמעותיים ועד הקטנים והלכאורה שוליים, היא לא בגדר המלצה כאשר מדובר במעבר דירה. שינוי כתובת בתעודת הזהות, שכפול מפתחות לדירה החדשה ועוד רבים הם דוגמאות קטנות שעשייתן לפני המעבר יכולה להפוך את המעבר שלכם ממלחיץ לחוויתי ומרגש ועם מינימום תקלות.

לקריאה נוספת: מה הקשר בין מעבר דירה לפינוי פסולת בניין?

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *