מתכננים רילוקיישן? קבלו את כל הטיפים למעבר דירה לחו"ל

מעבר לחו"ל לצורך עבודה, מגורים או לימודים מחייב היערכות מצד כל בני המשפחה. אנחנו כאן כדי לתת לכם את רשימת הטיפים החשובים לכל מה שצריך לזכור

יותר ויותר אנשים בוחרים להעביר את החיים שלהם לחו"ל. אפשר לעשות זאת למטרות עבודה, לצרכי מגורים ולימודים או כניסיון לשפר את רמת החיים. המעבר לחו"ל יכול להיות קצר או ארוך טווח והוא מחייב הכנה יסודית. הקושי מתחדד עבור הורים לילדים, כי למעבר מן הסוג הזה יש משמעות גדולה לכל בני המשפחה.

במידה ואתם מתכננים רילוקיישן לארצות הברית, קחו בחשבון מרחקים גדולים ממקום למקום ובחרו מסגרת חינוכית קרובה ומתאימה. בדקו חוגי העשרה ליד הדירה וכך תשפרו את סיכויי ההצלחה של המעבר. נסו גם לבצע תכנון תקציבי ולשקול אפשרות לרכישת ביטוח פרטי. התייעצו עם אנשי מקצוע עוד לפני שאתם עוזבים את הארץ, כדי להבטיח נחיתה רכה ולהימנע מחוסר הבנה בגלל פערי שפה.

היתרון ברילוקיישן לארצות הברית הוא תדירות גבוהה של טיסות לניו יורק ויעדים נוספים, אך החיסרון הוא מנטאליות שונה. אספו כמה שיותר אינפורמציה על האקלים בתאריך הנחיתה, על האוכל המקומי ועל המקומות המעניינים שאותם כדאי לראות כדי לערוך היכרות עם האזור.

מעבר, הובלה וחוזי שכירות

במידה ויש לכם בית בארץ ואתם רוצים להמשיך להחזיק בו גם לאורך תקופת הרילוקיישן, תצטרכו לחתום על חוזי שכירות מול דיירים אופציונאליים. תנו עדיפות לחוזה השכרה לטווח ארוך ובטו כל הסכמה בעל פה גם בחוזה ובנוכחות עורך דין. אם אתם בעצמכם שוכרים דירה בישראל ומתכוונים לעזוב אותה לטובת יעד אחר מעבר לים, עשו הכל כדי לסיים את החוזה בזמן ולעמוד בתנאים מול בעל הבית.

רכוש שאתם לא צריכים יכול לעמוד למכירה עוד לפני המעבר. הדגש הוא על מכירת רהיטים, רכבים או ציוד שאתם לא מתכוונים לקחת איתכם. את כל השאר תוכלו לשמור במחסנים שמפוזרים ברחבי הארץ. עם זאת, ודאו שיש ברשותכם כמות מזוודות רצויה וקחו מלבד מזוודה גדולה של 35 ק"ג עוד כמה מזוודות קטנות. את ההובלה במדינת היעד תצטרכו לתאם מול חברה מקומית. קבלו המלצות מחברים או קרובי משפחה והשתמשו במידע שמופיע באתרי האינטרנט לצורך השוואת מחירים.

איך מתגברים על הקשיים הנפוצים?

הקשיים הנפוצים ברילוקיישן לחו"ל באים לידי ביטוי בהשתלבות של בן או בת הזוג במעגל העבודה ובמכשולים שקשורים לשפה ולמזג האוויר, אבל אפשר להתגבר עליהם.

בדקו מראש אפשרות לסדר אישור עבודה חוקי לבן/בת הזוג ועל אופציה להתחתן בעירייה כדי להקל על המעבר. בכל הנוגע לאקלים, אין ברירה אלא להיערך בהתאם מבחינת לבוש. את השפה תלמדו עם הזמן ותוכלו כמובן לשלב שיעורים פרטיים כחלק משגרת הלימודים של הילדים או שלכם.

לקריאה נוספת: מה כדאי לעשות לפני שנכנסים לדירה החדשה?

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *