למה כל כך קשה לי לדעת כמה ההובלה אמורה לעלות?

האזרח הממוצע חובה פעמים ספורות בלבד את הלוגיסטיקה והקשיים הכרוכים בהובלה משמעותית, כזו הכרוכה הזמנה של שירותים מקצועיים.

לכן, למרבית האנשים ישנו קושי גדול לתכנן את ההשקעה הנדרשת להובלה, ולדעת האם המחיר המוצע להם הוא מחיר הוגן. אז מה אפשר לעשות? מעבר לפרוצדורות השגרתיות הכוללות חיפוש באינטרנט ותשאול חברים, מומלץ מאוד לשים לב למספר קריטריונים אשר במידה רבה קובעים את מחיר שיירות ההובלה. חלקם אף ברי שינוי ומודעות לכך ותכנון מתאים תוכל לחסוך לכם כסף רב.

מהם הגורמים המשפיעים על המחיר ומהו קנה המידה של המחירים?

כאמור גורמים רבים משפיעים על תמחור ההובלה. הם נחלקים באופן גס לכאלה התלויים באופי ההובלה עצמה, ללוגיסטיקה ועומס על החברה המבצעת.

  • זמן ההעברה: הזמן בו הנכם מעוניינים בהובלה היא עניין קריטי בתמחור. מרבית האנשים מעדיפים לתכנן את המעבר כשהם פנויים, באזור סוף השבוע. לכן ימים אלו נוטים להיות צפופים יותר ולכן יקרים יותר. מעבר לכך, עבודה בימי מנוחה גוררת שדרוג בשכר לעובדים, עלות המגולגלת אל הצרכן. אפילו לשעה הנבחרת עשויה להיות משמעות, לדוגמא אם אתם מעוניינים בהעברה למרחק רב באמצע יום עבודה, מה שצפוי לפגוע בפרויקטים אחרים, או בהעברה לאחר שעות העבודה המקובלות בשביל לחסוך בזמן.

 

  • אופי ההובלה עצמה: מיקום ומרחק ההובלה, התשתית הנדרשת ואופי החפץ המועבר הינם הגורמים המשמעותיים ביותר בתמחור. העברה למרחק רב גוררת תשלום על דלק וזמן נוסף. העברת ציוד עדין מאוד כבד או יקר תדרוש מהעובדים זמן ממושך יותר ולכן תשפיע גם היא, על אחת כמה וכמה אם נדרש מנוף ייעודי.

 

התפלגות המחירים הינה אם כן גסה בלבד, ולא משקפת מקרים פרטניים. העברת דירה נעה בין 1000 ל1500 שח לדירה קטנה, ומ-2500 ל-3500 לגדולה (6 חדרים). הובלת פריט בודד תנוע בין 250 ל-450 ש"ח ובמידה ויש צורך במנוף צפו לשלם עד 400 שקלים נוספים. שירות אקסטרה כגון הרכבה מחדש של הרהיטים צפוי לעלות עד 300 שקלים, עזרה באריזה כ-50 שקלים תוספת, ובמידה וברצונכם להשאיר טיפ למובילים המחיר המומלץ הוא בין 50 ל-100 שקלים.

המחיר אמנם חשוב, אך בכדי לא לספוג פגיעה כלכלית מנזקים לרכוש אסור להתפשר

אמנם הרצון שעומד בייסוד בירור המחיר ההוגן הינו לחסוך ולמצוא את ההצעה המשתלמת ביותר, בתחומי ההובלה מומלץ לתת משקל רב גם לבחירה בחברה אמינה וטובה. אמינות החברה הנבחרת הינה חשובה במיוחד. מעבר לחשש מגניבות ציוד על ידי הפועלים, נזקים אשר יגרמו לרכוש בעת ההעברה לעיתים קרובות לא יפוצו בטענה שהנזק הינו ישן. לכן חשוב מאוד לא להתפשר יתר על המידה, ולמצוא חברה המציעה מחיר משתלם, ואמינות מושלמת.

לקריאה נוספת: רגע לפני מעבר דירה – מה בודק מהנדס הבטיחות לפני שהוא חותם על טופס 4?