בטרם כניסה לבניין חדש, ישנם כמה דברים שצריך לבצע

לאחר שסיימנו לבנות את הבית החדש, או את בניין המשרדים, הגיע הזמן לעבור להשתמש בו, אך לפני שנוכל לעשות זאת יש צורך לחברו לתשתיות כגון חשמל, מים וטלפון. בכדי לעשות זאת יש להגיש טופס 4, וכן להוכיח כי בוצעו פעולות כגון חיטוי מים וניקוי צמרת.

מה כדאי לדעת על טופס 4 וחיטוי מים?

  • מה הכוונה בחיטוי מים ולמה זה חשוב? חיטוי מים, או טיהור מים הינו שלב חשוב ביותר בתהליך הבנייה, ולא ניתן לקבל אישור אכלוס בלעדיו. היות ובדרך כלל עוברות מספר שנים מהקמת הצנרת ועד חיבורה לתשתיות הבית, ישנו צורך בביצוע חיטוי מים ובדיקה של תקינותה. חיטוי מים נועד למנוע ריחות לא נעימים, טעמי לוואי או הימצאות מזהמים, ולא ניתן לקבל אישור על טופס 4 בלעדיו.
  • מה עוד צריך להציג בעת הגשת טופס 4? רשימת הדרישות שונה במקצת בין העיריות השונות, אולם ברובן ניתן למצוא דרישה להמצאת תכניות מדידה, תוצאות בדיקת הבטון על ידי מכון התקנים, אישור הג"א על תקינות הממ"ד, הצהרת מהנדס על חוזק המבנה, אישור וקבלה מאתר פסולת רשמי בלבד, אישור רשות מקומית על היעדר חוב כפסי ואישור על ביצוע תשתיות שבאחריות הרשות המקומית. מומלץ להתעדכן ברשמית הטפסים באתרי הרשויות המקומיות.
  • תפקיד האדריכל: האדריכל הינו האדם האחראי על בקרת תהליך הבנייה, ובסופו של דבר יהיה זה שיגיש את טופס 4. האדריכל אחראי על ביקורת הבנייה בפני הוועדה המקומית, ויציג בפניהם דוחות ביקורת של הבנייה משלושה שלבים- שלב סיום היסודות, שלב גמר ביצוע עבודות השלב ושלב גמר עבודות הבנייה.

חשיבות טופס הארבע

ללא קבלת טופס ארבע, או ללא ביצוע חיטוי מים כנדרש לא ניתן לאכלס את הנכס, ולכן רצוי לוודא כי ההגשה בוצעה כראוי וכי ישנם כל המסמכים הנדרשים. בסופו של דבר, על הטופס צריכים להיות חתומים בעל ההיתר והאחראי לביקורת. ניתן להגיש טופס 4 עוד בטרם ביצוע חיטוי מים או גמר העבודות, וזאת בתנאי שלא נשקפת סכנה למשתמשים במבנה, ובכך לקצר את התהליך ולזרז את הכניסה לבית.

לקריאה נוספת: עוברים לפתח תקווה? מנעולן בפתח תקווה אם המושבות

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *